Blöjor sluta tips ;)

Publicerad 2012-07-09 23:03:16 i Tips

Lite frågor om hur man får sitt barn att sluta använda blöjor :) Tänkte fråga Er hur ni gör för att era barn ska sluta med blöja och vilka åldrar de är på dom ? Har ni något tips ? :) Idag så pröva jag nämligen på min dotter hon ska juh fylla 2 och tycker de gå så enormt med blöjor sen är det juh skönare utan och bara ha trosor på sig idag så har theja gått i trosor och jag ha försökt fått henne till pottan hon vet va en potta är hon sätter sig ner sen skratta hon och kliver upp de ha hänt 2 olyckor i Trosan idag.. i morgon ska jag fortsätta träning med henne så duktig tjej som redan förstått vad potta är iallafall att man tar av sig men vet inte att man kissar där hehe :) men det tar den tid de tar ha hört att de är enklast på året då de är sommar och om man bor som vi nu gör bara gå ut å inte behöver bry sig så mycket... Puss från oss :))

Kommentarer

Postat av: Marina

Publicerad 2012-07-10 05:00:10

Hej! Min son är 17månader och jag har börjat lite smått, göra barnet intresserat för pottan tex när man själv går på toa tar man med barnet så de kan sitta på pottan när du själv sitter på toa, jag brukar förklara varje gång att på pottan kissar/bajsar man :-) de tar tid men det är väl bara fortsätta :-)

Postat av: Saga -mamma till Emilia

Publicerad 2012-07-10 19:40:40

Min dotter började visa lite tecken på att det var dags att sluta redan 15 månader (ville inte ha blöja på sig och sa till innan hon kissade m.m). Så vi tog helt enkelt av henne blöjan och lät henne sitta på toan/pottan när hon ville. Det blev rätt så mycket kiss på golvet i början men sen när hon var 1½år var hon helt blöjfri på dagarna. Nu är hon 2 år och vi har precis börjat med att vänja av henne vid nattblöjan, och än så länge går det bra :)

Postat av: anna

Publicerad 2012-07-10 20:11:23

kevin var två år när han slutade med blöja men han kissade på sig ibland så de fick vi vara redo för..ta på henne troser o låt henne springa utan blöja .. ni har ju en stor gård som hon kan vara ute på o springa.. sen till natten hade sonen blöja tills han var 2år o 5 månader

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma till Theja Junie Maximilian <3

Mitt namn är Elin och jag är 27 år gammal (2010-10-23 föddes lilla theja) och Junie föddes 2012-06-06 ,Älskar livet som mamma till mina <3 Väntar nu en liten prins som är beräknad 2015-04-15 Som kom 2015-03-22 häng med vettja ! Följ gärna min blogg där jag dagligen bjuder på små glimtar ur mitt liv.Älskar min underbara familj ni är mitt allt. det är svårt att förklara kärleken till er mitt barn den är oändlig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela