Trottsiga lilla Theja!

Publicerad 2012-02-27 16:03:23 i Frågor och svar

Hej
En fråga.
Har en fråga till er fina läsare

Har ni barn som är riktigt trottsig och hur får ni bort det har ni lyckats ge mig tips hur man gör isåfall =)

Min lilla älskade dotter är så fruktansvärt trottsig redan nu, hon blir arg och sur grinig m.m så fort hon inte får göra som hon själv vill så slåss bitts slänger sig själv i golvet och bli bara ledsen och skriker slåss slänger huvudet och ben fötter i golvet ?  Hjälp mig ni där ute som läser min blogg...

Hon är som en orm då man ska försöka prata lugna henne.. mammas lilltjej som alltid vare så snäll..
Hoppas ni har nå tips till oss. Vill ha min glada tjej tillbaka..

Kommentarer

Postat av: Valeria-En mamma av den udda typen!

Publicerad 2012-02-27 16:44:08

Jobbigt med trotts, ännu jobbigare då man som mamma inte riktigt vet hur man skall hantera situationen.



Men som du skriver att du försöker prata med henne lugnt, låter ju vettigt.

Trottsen brukar ju hålla i sig ett tag för att sedan gå över. Så jag kan bara skriva håll ut och hoppas ni kommer på en lösning.



Postat av: anna

Publicerad 2012-02-27 21:11:37

kommer du inte ihåg att min son var sådär i den där åldern? bara prata lugnt sätt dig ner på hennes nivå och prata med henne.. sen så är de så att de finns många olika nivåer på trotts så de är nästan bara att stå ut de kommer att gå över..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma till Theja Junie Maximilian <3

Mitt namn är Elin och jag är 27 år gammal (2010-10-23 föddes lilla theja) och Junie föddes 2012-06-06 ,Älskar livet som mamma till mina <3 Väntar nu en liten prins som är beräknad 2015-04-15 Som kom 2015-03-22 häng med vettja ! Följ gärna min blogg där jag dagligen bjuder på små glimtar ur mitt liv.Älskar min underbara familj ni är mitt allt. det är svårt att förklara kärleken till er mitt barn den är oändlig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela