Lång dag

Publicerad 2015-05-12 23:34:35 i

Hej alla läsare dagen börja rätt bra junie ha vare sjuk länge  men börja bli riktigt pigg å kry men tempen ha vare på 38 länge å vet inte om hon ha nå feber eller ej måste börja kolla hennes temp då hon är helt kry vad den ska ligga på. Iallafall börja dagen med att jag tog tempen som låg på 37.5 såh bättre en vanligt och helt pigg sen så hade hon råka kissa igenom blöjan så de va blött så tog upp henne ur sängen då hon fått sovit inne med mig i lillebrors säng ja bytte blöja tog bort sängkläderna så la vi oss i min säng å jag börja amma sen kliver hon upp och ja och storasyster theja ligger kvar så hörde ja hon gick upp mot köket tänkte inte mer på de  en ja amma klart å går upp ja och så bli de tyst så tänkte ja hon gå i kylskåpet Så kliver upp å tar med mig max å theja så gå ja mot trappen så känner jag konstig lukt som bränt Så får panik springer upp för trappen ser de är rökigt iköket lägger max i sängen i tvrummet sen in i köket Tar min mapp som börjat brinna slänger i slasken spola vatten sen lägger vatten mot röken på plattorna ringer 112 då ja stod nere å klädde på barnen nå snabbt å ut max i stort täcke i vagnen väntar på brandkåren aom kommer sa att ja släckt men de luktar å de är rökigt så dom kollar allt å kör massa stora fläcktar i en timma cirka de va rätt lugnt men tänk om detta hänt på nattetid mitt lås på ugnen fungerar intw som de ska plus att de fattades brandlarm har aldrig vare så rädd och min panik huva ha knappt släpp ee en vaktmästaren kom direkt och koppla in larm nere och uppe sen fixade spärren på ugnen. 1 första gången junie gått upp helt själv  och jag vare kvar nere med theja och max annara bruka de va theja som ska upp nu denna gång sitter junie i sin stilla ro och spelar på surfplattan i köket medans ungnen stå på och alla plattor tänk så fort allt kan hända. Nu är de andra saker här som ja kör 1 grinden stängd 2 barnen går ej upp ensammen ingen av dom 3 ugnen alltid låst 4 inga batteriladdare kvar efter man laddat klart 5 aldrig mer papper dokument vid spisen inte för ja bruka ha de men  första och sista gången va det. 


 Vare tung vecka med alla barn hemma och vare uttråkad då man inte fått gå ut och leka göra av med energi. Så hoppas tempen ligger bra imorrn så bli de dagis för töserna börjar undra om de är fel på den ja använt så ha hittat den andra idag så ha ja två st att pröva i morgon bitti. 
Nu är klockan 00:00 prick och theja vaknade å klädde på sig pyjamas hon frös sa hon så är de iskallt i hennes rum i vanlig ordning så ha bäddat ner henne hade de inte varw för ja flyttat junies säng tillbaka till deras rum hade hon annars legat med oss här inne men typiskt att nått sker då man ändrat köpte två nya aängar idag som ja ska ha men hainte fixa med möblering så ena stå på den andra då de inte rymdes å ha dom som man ska ha dom. Så imorrn ska ja försöka dona med de om nån kan hjälpa och flytta upp den andra sängen till ett annat rum.
Men men finns nog ingen förns till helgen. 

Max ligger här breve och sover gott han ha pratat lite  ikväll innan han somna om igen och han log mot mig idag för första gången lillprinsen börja bli stor snart 7 veckor på söndag.
Och junie vakna och smågny vet inte om de är munnen eller om hon drömmer , hon blundar iallafall.. hennes virus hon haft nu med blåsor på tungan ha vare riktigt jobbig måstw ja säga och tycker dom börjat försvinna helt nu men vissa nätter gnäller hon och ja set hon dregglar nå fruktanavärt imellan åt men hela dagarna funka allt med mat vätska och napp leka ja allt är som de ska men natten är annorlunda känner jag och de är jobbigt. 
Vi ha sstädat hela dagen efter branden sen har barnen vare ute och lekt mest hela dagen och haft kul så ne detta ha  pp bra tag feber ha vae uppåt 38,5 som högst och då hon vare sjuk förr då har hon vare jätte dålig med 39 i feber ja ne detta är jobbigt och jätte skumt då de är såhär bösta är att hon är glad och vanlig igen förutom nattetid då är det olika inatt som var hade hon 36,8 å 37.
Ne nu babbla ja på måste sova upp tidigt och kolla temp. 

Ps tack för all hjälp idag ni vet vilka ni är stort tack☺


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma till Theja Junie Maximilian <3

Mitt namn är Elin och jag är 27 år gammal (2010-10-23 föddes lilla theja) och Junie föddes 2012-06-06 ,Älskar livet som mamma till mina <3 Väntar nu en liten prins som är beräknad 2015-04-15 Som kom 2015-03-22 häng med vettja ! Följ gärna min blogg där jag dagligen bjuder på små glimtar ur mitt liv.Älskar min underbara familj ni är mitt allt. det är svårt att förklara kärleken till er mitt barn den är oändlig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela